Ahad, 26 Februari 2012

Umrah Syaaban 1433

Perkataan Umrah dan ziarah merupakan satu perkataan sering kita dengar dan menarik perhatian ramai di kalangan Ummat Islam. Bukan sahaja ia sebagai satu ibadah tetapi ia juga menjadi satu peluang perniagaan kepada ummat Islam. Tidak dinafikan pensyariatan ibadah dalam Islam telah memberi kesan yang amat baik pada ekonomi ummat manusia. Sebagai contoh berkaitan ibadah solat. Di mana syarat-syarat sah solat telah memberi kesan kepada ekonomi ummat manusia yang sepatutnya lebih terkesan kepada ummat Islam. Antara syarat sah solat ialah menutup aurat. Dengan syarat tersebut maka ummat Islam perlu kepada kain dan baju serta seluar atau dengan istilah mudah pakaian yang menutup aurat. Dengan syarat tersebut maka sepatutnya ummat Islam membangunkan industri tekstil. Itu baru satu syarat sah solat, tidak diambil kira lagi masuk waktu yang memerlukan jam untuk memastikan solat yang dikerjakan benar-benar di dalam waktunya.


Umrah dan haji merupakan satu lagi contoh ibadah yang boleh meransang ekonomi ummat. Bagi mereka yang tinggal jauh dari kota Mekah dan Madinah dan ingin mengerjakan umrah atau haji memerlukan kewangan yang mencukupi. Keperluan kapal terbang, tempat tinggal serta makan minum telah mencetuskan fenomena industri perkhidmatan perlancongan. Seseorang tidak akan mampu pergi kalau tanpa kenderaan seperti kapal terbang. Seseorang mungkin akan menghadapi situasi yang menghalangnya untuk sampai kalau tidak diurus dengan baik. Oleh itu pakej-pakej yang ditawarkan oleh syarikat-syarikat perlancongan bukan sekadar untuk mengaut keuntungan tetapi juga untuk membantu sesorang menyempurnakan umrahnya.


Pihak saya juga tidak terlepas untuk membantu saudara seislam saya bagi mengerjakan umrah pada tahun ini. Saya menawarkan pakej dengan konsep 'Umrah Untuk Semua'. Dengan konsep mudah dan telus serta memberi peluang kepada para peserta umrah memilih mana yang termampu baginya tanpa sebarang paksaan. Disamping itu keuntungan yang diambil sebahagiannya akan dimasukkan kedalam tabung kebajikan anak-anak yatim dan fakir miskin Sekolah Tahfiz Al-Islah(STAIL) dan Sekolah Menengah Arab Tahfiz(SMART). Oleh itu hasil daripada ibadah umrah ini mereka yang menyertai pakej ini akan membantu membangunkan ekonomi institusi STAILSMART dan anak-anak yatim serta fakir miskin. Bukan sekadar ibadah umrah dapat dilaksanakan malah disamping itu ibadah sedekah juga dapat dilaksanakan.


Kepada yang berminat untuk mengikuti program Umrah ini sila lihat maklumat dibawah dan hubungi saya segera.


Tarikh : 1.7.2012

Jumlah hari : 12 hari termasuk perjalanan

Penerbangan: Pergi dengan Lankan Air dan Pulang dengan Saudi Air

Harga Tiket : RM 3200(sehingga hari ini 27.2.2012)


Harga tiket tidak termasuk visa, pengangkutan, makan minum dan zirah


Hubungi saya untuk keterangan lanjut: 0134881601/0194651656/045732622 (email: mudiram@gmail.com)

0 comments:

Catat Ulasan